Fáj a foga? Mikor van szüksége orvosi beavatkozásra?

Ha hasznos volt ossza meg másokkal is!

Fogaink folyamatos használatban vannak és ezt leginkább akkor vesszük észre, hogyha valamilyen oknál fogva elkezdenek fájni. Számos oka lehet a fogfájásnak.

Ha a közelmúltban volt fogászati kezelése és fogkőszedése, esetleg fogfehérítése is volt, akkor ennek következtében előfordulhat hirtelen fájdalom, ha közvetlenül hideg vagy meleg dolog éri a fogakat. A kezelések alkalmával a fogfelszín erős fizikai és kémiai hatásoknak volt kitéve, amelyek a kezelés részét képezték. Ez teljesen természetes, és 6-9 napon belül teljes mértékben el kell múlnia a tüneteknek.

Egyéb fájdalmak esetén

Ettől eltekintve érdemes azért figyelni rá, mert az idő előrehaladtával, ahogy a fogzománc vékonyodik, úgy előfordulhat egyre gyakrabban a hideg-meleg érzékenység. A fogak természetes állapotának fenntartása érdekében 6 havonta célszerű egy fogászati szűrésen részt venni.

Ha a fájdalom édesség fogyasztása vagy az étel rágása közben lép fel, akkor nagy valószínűséggel fogszuvasodásról beszélhetünk. Fontos, hogy a fogszuvasodást minél hamarabb kezelni kell, mert gyorsan és nagy mértékben romlik a fog állapota a beékelődött és ott maradt ételdarabok miatt. Kezdetleges fogszuvasodás esetén egy egyszerű töméssel orvosolható a probléma.

Az esti órákban fellépő erős fájdalom, általában valamilyen gyulladásos problémára utalhat. Ezt már rosszabb esetben fájdalomcsillapítóval sem lehet kezelni és az orvosi segítség mindenképpen indokolt.

Két esetben azonnali beavatkozásra lehet szükség. Ha a fájdalom éles/hasogató és nem múlik vagy ha az arc felduzzad, és a fog esetleg mozogni kezd, úgy halogatás nélkül szükségessé válik az orvosi beavatkozás.

A fogfájás minden egyes átvészelését követően biztosak lehetünk benne, hogy a fájdalom ideiglenesen múlt el, és az vissza fog térni, csak várhatóan egy sokkal intenzívebb formában, hiszen a fog betegsége nem lett orvosolva.
Amennyiben a fogfájás bármelyik típusa lépne fel Önnél, jelentkezzen be hozzánk, hogy kiderítsük annak okát, és a kezelés menetéről pontosan egyeztetve kínáljunk egy fájdalommentes kezelést!

Ez is érdekelheti