Fogfájás

A fogfájás az egyik legkellemetlenebb fájdalom, amivel testünk jelez felénk, hogy valamilyen probléma van a szervezetünkben. Védekezni ellene, a tüneteket kezelni sok módszerrel lehet, azonban az eredendő okot minden bizonnyal csak fogorvos tudja megállapítani és szakszerűen kezelni.

A fogászati problémák nagyon érzékenyen érintenek minket, nehezen tudunk koncentrálni, hatással van minden tevékenységünkre.

Nem javasolt megvárni, amíg a fájdalom már elviselhetetlenné válik, hiszen minél hamarabb tudunk konzultálni fogorvossal, annál hamarabb kezdődik meg a kezelés, és a fájdalom csillapítása majd megszüntetése.

Ne hagyjuk, hogy egy fogfájás elrontsa a napunkat, pihenésünket vagy a családunkkal töltött időt! Forduljunk minél hamarabb fogorvoshoz!

A fogfájást alapvetően az alábbi három csoportba sorolhatjuk a fájdalom típusa szerint:

• Éles fájdalom
    Az éles fogfájást rendszerint valami hirtelen keletkezett hatás váltja ki, alapvetően kevésbé veszélyes, mint egy hosszan elhúzódó tompa fájdalom. Előidézheti fogszuvasodás, letört fog vagy fogcsikorgatás is.
  • Tompa fájdalom
    Rövid távon jóval kevésbé kellemetlen mint egy éles fájdalom, azonban gyors kezelést igényel, hiszen az ilyen típusú fájdalom a fog belső részéből, gyulladásból eredhet.
  • Lüktető fájdalom
    Azonnali beavatkozást igényel, hiszen valamilyen komolyabb elváltozás okozza. Rendszerint szemmel is jól látható duzzanattal, esetleg az arc deformálódásával is jár, mindemellett pedig elviselhetetlen fájdalommal párosul.

A fogfájás csillapítására vannak házi praktikák, fájdalomcsillapítók, de ezeket csak addig javasolt alkalmazni, amíg nincs lehetőségünk a lehető leghamarabb fogorvoshoz fordulni. Az elnyúló otthoni kezelés nem tudja feltárni a problémát, a halogatott kezelés pedig csak súlyosbíthatja a fog és a szájüreg állapotát.

Mi okozhat fogfájást?

• Érzékeny fogak